Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) upravují vztahy mezi kupujícím, který je spotřebitelem a prodávajícím v oblasti prodeje zboží a služeb mezi firmou Arival s.r.o. (dále jen „prodávající") a spotřebiteli (dále jen „kupující"). Kupujícímu se doporučuje seznámit s Všeobecnými obchodními podmínkami a reklamačním řádem ještě před objednáním zboží. Smlouvu lze uzavřít v českém a slovenském jazyce.
I. Základní ustanovení
Prodávající
Arival s.r.o., IČ 28155475, se sídlem společnosti a kancelářemi v Českých Budějovicích, Pekárenská 510, 370 04, je osobou zapsanou ve výpisu z obchodního rejstříku, vedeného Krajským soudem v Českých Budějovicích oddíl C, vložka 20702, e-mail: eshop@rajsvitidel.cz.
Kupující
Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
Kupující při zahájení obchodních vztahů předává prodávajícímu pouze své kontaktní údaje, nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech. Právní vztahy prodávajícího a kupujícího, je-li spotřebitelem, výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, jakož i předpisy souvisejícími.
Individuální smlouva mezi prodávajícím a kupujícím je nadřazena obchodním podmínkám.
II. Systém objednávání
Objednávka zboží a služeb se děje prostřednictvím elektronické objednávky na www.rajsvitidel.cz (dále jen „e-shop").
Objednávat je možné 24h denně, 7 dní v týdnu.
Příprava k expedici označuje dobu nutnou pro vyřízení všech náležitostí v souvislosti s předáním objednaného zboží přepravci dle volby kupujícího.
Expedice (objednaného zboží) pak znamená předání objednaného zboží prodávajícím přepravci.
Příprava k expedici, jakož i expedice samotná probíhá v pracovních dnech. Příjem objednávek pro expedici do druhého pracovního dne je do 10:00 hodin. Veškeré objednávky podané prostřednictvím internetové prodejny www.rajsvitidel.cz jsou závazné. Podáním objednávky Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, a že s nimi souhlasí.
Podmínkou platnosti elektronické objednávky je uvedení všech následujících údajů o Kupujícím: jméno a příjmení, telefon, email, doručovací adresa, způsob dodání, způsob platby, obsah košíku.
Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího v okamžiku jeho převzetí a zaplacení kupní ceny.
Kupující dostane zboží za cenu platnou v okamžiku objednání. V případě, že se jedná o speciální zboží na objednávku, nebo zboží, které není na skladě, prodávající kupujícímu předem potvrdí telefonicky / e-mailem cenu a termín dodání.
Při zakoupení dárkového nebo obdržení slevového poukazu, může jeho majitel provést nákup zboží v obchodě www.rajsvitidel.cz ve výši uvedeném na poukazu. Platnost poukazu je maximálně jeden rok od data zakoupení. Kódy poukazů jsou jednorázové a unikátní. Poukazem je možné hradit i náklady za dopravu a platbu. V případě, že je hodnota poukazu větší než hodnota objednávky, nelze poukaz použít. Pokud hodnota objednávky přesahuje hodnotu poukazu, můžete rozdíl uhradit jinou platební metodou. Nevyužitý poukaz nelze vyměnit za jiný, ani jej není možné proplatit či prodloužit jeho platnost, je platný pouze na nákup zboží v obchodu www.rajsvitidel.cz. Na každý kupón a kód lze nakoupit pouze jednou.
III. Dodací podmínky
Při dodání zakoupeného zboží se Prodávající zavazuje vystavit fakturu se všemi potřebnými náležitostmi účetního dokladu, faktura je zaslána se zbožím.
Zboží "skladem" Prodávající připraví k expedici v rozmezí 3-5 dnů po přijetí elektronické objednávky. U zboží, které není na skladě je uváděn orientační termín dodání artiklu dle informací od dodavatele. Pokud nemá dodavatel zboží skladem, bude zboží dodáno do 2 měsíců nebo dle dohody se zákazníkem v náhradním termínu. Pokud je u zboží ukončena výroba nebude zboží dodáno a odběratel bude o tomto stavu informován. V případě platby převodem, se zboží odesílá po přijetí této platby na účet Prodávajícího(je-li zboží skladem, jinak dle uvedené dodací lhůty příslušné položky).
Pokud je u vybraných položek dodací lhůta delší vzhledem k exkluzivitě produktu, bude Prodávající Kupujícího neprodleně kontaktovat.
Zboží se doručuje dle zvoleného způsobu Kupujícím v internetové objednávce, způsoby doručení jsou:
- doručení Českou poštou
- doručení GLS
- doručení PPL
Místem doručení zboží je doručovací adresa uvedená Kupujícím v elektronické objednávce. Podmínky jsou stanoveny pro Českou republiku. Doručení do jiných států je individuálně upravováno dle platných ceníků.
Doručení prostřednictvím České pošty (dále Přepravce):
V případě, že Kupující nebude zastižen na uvedené adrese, obdrží oznámení o uložení zásilky (zásilka bude uložena na příslušné pobočce Přepravce po dobu sedmi dnů). V případě, že si zásilku nevyzvednete v daném termínu, zásilka se vrací zpět Prodávajícímu. Za opětovné doručení si účtuje Prodávající poštovné ve stejné výši.
Doručení prostřednictvím tohoto Přepravce trvá obvykle 2 pracovní dny (od expedice objednaného zboží) dle standardních přepravních podmínek.
Doručení společností GLS, PPL (dále Přepravce):
Doručení prostřednictvím tohoto Přepravce trvá obvykle 2 pracovní dny (od expedice objednaného zboží) dle standardních přepravních podmínek. Při zvolení tohoto způsobu doručení je Kupující povinen uvést v internetové objednávce telefonní kontakt z důvodu potvrzení termínu doručení zásilky ze strany zvoleného přepravce.
V případě, že Kupující nebude zastižen na uvedené adrese v dohodnutém termínu, obdrží oznámení o náhradním termínu doručení zásilky (následující pracovní den). V případě, že ani při druhém pokusu o doručení zásilky nebude Kupující na uvedené adrese zastižen, vrací se zásilka zpět k Prodávajícímu. Za opětovné doručení si účtuje Prodávající poštovné ve stejné výši.
Žádáme Kupujícího o kontrolu stavu zásilky za přítomnosti dopravce (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu a v případě zjištění poškození zásilky o reklamaci přímo u dopravce. Dopravce následně sepíše s adresátem protokol o shledané závadě a zásilka bude doručena zpět odesílateli. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu: reklamace@rajsvitidel.cz, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem, nebo poštou prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky dává prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
Platební podmínky
- platba v hotovosti při osobním odběru v sídle společnosti
- platba bankovním převodem (doručení či osobní odběr na základě připsání ceny na účet prodávajícího)
- na dobírku při doručení zboží (hotovost přebírá od zákazníka přepravce)
- platební kartou u dopravce - pouze v případě, že dopravce tento způsob platby dokáže ve vašem regionu zajistit.
- Platba GoPay - platba platební bránou GoPay, která umožňuje platbu kartou a okamžitým převodem. Na platební bránu budete přesměrováni po potvrzení objednávky. Jde o nejrychlejší možnosti platby.
Sazebník dalších nákladů
Všechny ceny jsou smluvní. V e-shopu jsou vždy aktuální a platné ceny.
Sazebník doručení:
forma doručení po celé ČR |
přepravce |
cena s DPH |
dobírka |
poštovné vč. balného: balík do ruky, na poštu |
Česká pošta |
98,- Kč |
30- Kč |
poštovné vč. balného: balík do Balíkovny |
Česká pošta |
88,- Kč |
0,- Kč |
kurýrní a zasilatelská služba | GLS Parcelshop | 55,- Kč |
30,- Kč |
kurýrní a zasilatelská služba | GLS | 98,- Kč |
30,- Kč |
kurýrní a zasilatelská služba | PPL- Parcel box | 45,- Kč |
30,- Kč |
kurýrní a zasilatelská služba | PPL - Parcel shop | 45,- Kč |
30,-Kč |
kurýrní a zasilatelská služba | PPL | 69,- Kč |
30,- Kč |
Balík do Balíkovny:
- Hmotnost balíku může být až 20 kg.
- Maximální rozměry: 70 cm x 50cm x 50 cm. Při překročení podmínek služby Vám bude přeprava změněna na balík na poštu.
- Pro vydání balíku stačí sdělit pouze kód pro vyzvednutí, který obdržíte v avízu a Vaše jméno při výdeji.
- Pro vyzvednutí Balíku Do balíkovny můžete využít rychlé obsluhy na specializovaných přepážkách pošt s názvem Balíkovna.
- Stačí zvolit na vyvolávacím systému tlačítko Zrychlený výdej balíků, zadat potvrzení formou kódu pro vyzvednutí zásilky a následně budete v co nejkratší době vyzváni k přepážce.
Pokud si objednáte zboží v hodnotě 1 000,- (vč. DPH) a více, dopravné ani doběrečné na území České republiky neplatíte. Přepravní službu, která je pro Kupujícího ZDARMA si určuje výhradně dodavatel.
Tento ceník je platný pro území České republiky, pro ostatní země je cena dopravy dle aktuálního ceníku dopravce.
Doprava na území Slovenské republiky je řešena kurýrní a zasilatelskou službou GLS a při objednávce nad 5 000,- Kč (vč. DPH) dopravné neplatíte.
forma doručení na Slovensko |
přepravce |
cena s DPH |
dobírka |
poštovné vč. balného: balík do ruky |
GLS |
179 ,- Kč |
30,- Kč |
Faktura je zaslána v Eurech včetně dopravného aktuálním přepočtem dle ČNB.
Česká republika | Slovenská republika |
účet vedený v českých korunách | účet vedený v Euru - Platbu zasíláte pouze jako vnitrostátní. |
číslo účtu CZK: 2300247020/2010 Fio banka | číslo účtu EUR: 2500247025/2010 Fio banka |
IBAN: CZ5620100000002500247025 | |
SWIFT: FIOBCZPPXXX |
IV. Odstoupení od smlouvy
V souladu s §1329 zákona č. 89/2012 Sb. má spotřebitel (spotřebitelem není právnická osoba ani fyzická osoba podnikající ) právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu do 14 dní od převzetí. Doporučujeme Vám odstoupit od kupní smlouvy písemně. Odstoupení od smlouvy je třeba uplatnit u společnosti Arival s.r.o., Pekárenská 510, 370 04 České Budějovice
Rozhodne-li se kupující pro odstoupení v této lhůtě, je nutno splnit níže uvedené podmínky:
- Zboží odeslat na adresu prodávajícího s číslem nákupního dokladu. Kupující obdrží zpět kupní cenu do 14 dnů od doručení zboží.
- Částka Vám bude vrácena Vámi zvoleným způsobem.
- Zboží odesílané a doručené zpět na adresu prodávajícího, musí být nepoškozené, kompletní, v původním obalu včetně příslušenství a všech poskytnutých dokladů a případných dárků obdržených s produktem. V případě vrácení poškozeného nebo nekompletního zboží Vám bude vrácena kupní cena ponížena o adekvátní část. V případě propagačních dárků je cena stanovena dle prodejní ceny produktu. Neposílejte zboží na dobírku - nebude převzato. Doporučujeme Vám zboží pojistit.
- V případě nedodržení některé z uvedených náležitostí má prodávající právo odmítnout vrácené zboží nebo poměrně snížit částku, za kterou bude zboží přijato zpět.
- V případě odstoupení od smlouvy nese kupující náklady spojené s navrácením zboží. Pokud využije kupující odpovědní štítek České pošty s dodací adresou firmy Arival s.r.o., bude mu účtován poplatek za dopravu 121,- Kč vč. DPH.
- V případě odstoupení od smlouvy, kdy bude vrácena jen část zboží z objednávky a ponechané zboží nedosáhne stanovéné minimální částky pro dopravné zdarma, bude dopravné doúčtováno objednateli.
Formulář na odstoupení od smlouvy naleznete ZDE
V. Reklamační řád
Tento reklamační řád je k dispozici v sídle prodávajícího nebo jako dokument na www.rajsvitidel.cz. Reklamace budou vyřízeny v souladu s reklamačním řádem Prodávajícího a právním řádem platným v ČR.
Zboží lze reklamovat u prodejce dle podmínek reklamačního řádu.
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Převzetím zboží od prodávajícího souhlasí s níže uvedeným reklamačním řádem.
Jako doklad o záruce vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad - fakturu se všemi náležitostmi účetního dokladu a dalšími potřebnými údaji pro uplatnění záruky (název zboží, datum, cena, množství, číslo objednávky).
Délka záruky
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeným na nákupním dokladu. Zákonná záruční doba je obecně 24 měsíců.
Reklamace zboží uplatněná po uplynutí výše uvedené záruční doby Prodávající nebude akceptovat.
V rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí Občanským zákoníkem č.89/2012 Sb. §2113 a násl. s přihlédnutím k tomuto reklamačnímu řádu. U prodloužené lhůty se reklamace řídí výhradně tímto řádem.
Záruční podmínky
Záruční podmínky na zboží se řídí Reklamačním řádem prodávajícího a platnými právními předpisy ČR. Jako záruční list slouží nákupní doklad. Žádáme kupujícího o kontrolu zásilky za přítomnosti dopravce a v případě zjištění poškození zásilky o reklamaci přímo u dopravce. Dopravce následně sepíše s adresátem protokol o shledané závadě a zásilka bude doručena zpět odesílateli. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu: (reklamace@arival.cz), sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem, nebo poštou prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky dává prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
Místem pro uplatnění reklamace je sídlo Prodávajícího.
Kupující může vadné zboží na reklamaci zaslat přepravní službou na adresu provozovny. Balík by měl být označen viditelně "REKLAMACE" a obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství), doporučujeme přiložit kopii nákupního dokladu, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zpáteční adresa, tel.číslo.). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží. Kupující doloží platnost záruky předložením nákupního dokladu, pokud bylo v minulosti zboží reklamováno, též doloží doklad o reklamaci. Na nabývacím dokladu (nákupní nebo reklamační doklad) musí být stejné číslo objednávky. Spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených jako jsou dopravné či znalecký posudek. Pro účely reklamace obdrží spotřebitel spolu s dokladem o koupi také odpovědní štítek na přepravu Českou poštou. V tomto případě stačí zásilku podat na jakékoliv pobočce České pošty a náklady na přepravu jsou účtovány přímo prodávajícímu. V případě využití vlastní dopravy spotřebitelem, se vyšší cena dopravy nepovažuje jako účelně vynaložená a spotřebiteli je uznána náhrada v částce uvedené v ceníku dopravy jako: Česká pošta - Balík do ruky.
Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá:
- neopatrným, nevhodným či násilným mechanickým zacházením
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, pokud je výrobcem určeno
- zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami
- zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí
Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu písemně uvedenou kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady). Zjistí-li se, že příčinou problémů není reklamovaný výrobek, ale nesprávné zacházení kupujícího, bude reklamace zamítnuta. V případě, že kupující souhlasí s placenou opravou, bude účtována dle aktuálního platného ceníku. Prodávající odpovídá za skryté vady zboží, které se objeví při převzetí Kupujícím a během záruční doby.
Způsob vyřízení reklamace
V případě, že dodané zboží má vady a toto vadné plnění je podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
- na odstranění vady dodáním nové věci nebo dodáním chybějící věci
- na odstranění vady opravou
- na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- odstoupit od smlouvy.
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu jaké právo si zvolil, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího, to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě, či oznámí-li, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Neoznámí-li kupující svou volbu práva včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci. Tato volba však nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího. Neoznámí-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
Reklamace zboží prodávající vyřizuje bez zbytečného odkladu, maximálně však do 30 dní ode dne uplatnění reklamace kupujícím.
VI. Bezpečnost a ochrana informací
Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
Kupující je povinen neprodleně oznámit poskytovateli jakékoli změny svých identifikačních, fakturačních a kontaktních údajů, které by mohly mít vliv na plnění kupní smlouvy.
VII. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
- Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
- Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
VIII. Řešení sporů
Prodávající upozorňuje kupujícího, který je spotřebitelem, že pokud mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, dojde ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, nebo ze smlouvy o poskytnutí služby, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. e-mail adr@coi.cz, web: adr.coi.cz.
IX. Závěrečná ustanovení
Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné od 31.5.2024. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto Všeobecné obchodní podmínky bez předchozího upozornění.
Vypracováno v souladu s občanským zák. č.89/2012 Sb.